dinsdag 26 juni 2012
FBTO
Maandagochtend kwart over 8:
"Goedemorgen, FBTO klantenservice, met Clothilde. Wat kan ik voor u doen?"
"Goedemorgen, met Ron. Ik kreeg vorige week een brief van jullie dat ik mijn verzekering wilde opzeggen, maar ik ben me van geen kwaad bewust. Nadat ik de brief gelezen had, heb ik meteen met de klantenservice gebeld om uitleg te vragen, en toen bleek dat ik de rekening vergeten was te betalen."
"Dat kan de beste overkomen, natuurlijk. Het is mij namelijk ook wel eens gebeurd *grinnik*. Maar wat kan ik nu doen voor u?"
"Volgens jouw collega van vorige week kan ik gewoon weer een nieuwe verzekering bij jullie afsluiten. Ik heb ook meteen het restant bedrag dat voor de oude verzekering nog open stond betaald."
"Ik zal eens even kijken wat ik voor u kan doen. Maar ik moet u wel waarschuwen, we hebben op het moment een storing in het systeem, dus ik kan uw verzoek niet meteen afhandelen. We kijken wel hoe ver ik kom en dan handel ik de rest later wel af. Wat is uw geboortedatum?"
"(censuur)"
"Oh wat leuk, u wordt dit jaar dus ook (weer censuur). Ik ben ook in dat jaar geboren namelijk. Maar goed, ik zie hier uw contact details. Kloppen die allemaal nog? Wat ik nu nog wel kan doen is even uw kredietwaardigheid checken. *korte pauze* Nou, dat is geen enkel probleem hoor, ik kan de verzekering gewoon opnieuw voor u afsluiten. Maar ja, zoals ik al zei, we hebben systeemstoring en dat kan best nog wel even duren. Weet u wat, ik bel u wel terug zodra het systeem weer helemaal op orde is en dan handelen we alles even af. Ik geef u dan meteen mijn naam door, zodat u weet met wie u gesproken heeft en als er iets is kunt u naar mij vragen. Als de storing erg lang duurt, ik werk namelijk maar tot 5 uur vanmiddag, dan geef ik alles door aan een collega en die belt u dan vanavond terug.
Op welk nummer kan ik u bereiken vandaag? Ik zie hier op het display een mobiel nummer, is dat goed? "
"Ja hoor, daar ben ik overdag op te bereiken. Maar na half kan je beter mijn thuis nummer gebruiken: (wederom censuur)."
"Ok, prima, zodra ik weer in het systeem kan, bel ik u terug en handelen we het verder af. Mijn naam is trouwens Clothilde, mocht u naar me willen vragen. Een prettige dag nog, verder en hopelijk tot snel horens."
"Ja, u ook nog een prettige dag en alvast bedankt voor de vriendelijke service."
"Geen dank, ik ben blij dat u zoveel geduld met ons heeft."
Maandagmiddag, 4 uur:
"Goedendag, met FBTO verzekeringen, u spreekt met Clothilde. We hebben eerder vandaag contact gehad en ik kan momenteel weer in het systeem. Schikt het u nu even om de aanvraag in orde te maken?"
... enz. enz. enz. ...
Ik ben oprecht blij dat er nog steeds mensen zijn die weten wat service inhouden. Het is mijn eigen fout geweest om de rekening te vergeten, maar op deze manier geholpen worden bij een service desk is een verademing om mee te maken. Clothilde (u als lezer begrijpt dat ik haar naam angstvallig geheim hou!), chapeau!!! FBTO mag trots op je zijn.
Labels:
FBTO,
klantenservice,
positief
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten